UNITEN offer letter

sumpah aku rasa macam nk demam kejap. kisahnya 2 hari lepas masa ayah aku lambat sgt setelkan permohonan uniten aku. ayah balik je mmg aku sambut depan pintu dengan kata-kata yang berbunyi begini "ayah, uniten tutup 22 April ni, tak apply online lagi sbb banyak tak tahu". so, kiranya malam tuh setel kan gak sebelum masuk tarikh 20 April 2011. dah setel isi semua aku pergi print covering letter yang online given tuh je. covering letter tuh merepek meraban aku tak faham sbb uniten ni full english. aku malas baca sgt sbb aku citizen kan :) so, aku kemas sikit tgk apa yg covering letter tuh taip kt paper tuh hah. kata nk fotokopi ic dgn result. aku turun bawah masukkan 2 helai kertas yang tertera ic dgn result. tapi yg photostat lah. then aku blah naik atas tidur lepas nganjing kt fb.

esok pagi bangun macam biasa lah kan, tgk parents aku pergi kerja. ayah aku masa tuh dia tengah makan makan kat gerai bawah tuh. aku still dekat rumah. dah pukul berapa dah ayah aku balik bawa makanan. then dia keluar pergi kerja. at that time dia on the way pergi TNB Seremban *betul betul depan Parkson hah. dia naik turun pejabat situ dia nampak ada ramai orang dekat tingkat bawah budak baya baya aku lah kiranya. dia tanya lah Pak Guard situ, then pakcik tuh kata uniten stuff something macam tuh lah. then, ayah aku terus call aku suruh siap dia nak angkut datang sini. aku pun macam blurr terus siap call liza kot dia nk ikut *mak dia tak bagi pula. aku terus je pergi dengan ayah siap bawa semua covering letter uniten dengan salinan ic & salinan result termasuk original punya keputusan.

sampai situ aku nampak fitri hidayani, aku just lambai lah. then aku nampak izzati aku pergi dekat dia tanya lah bagai kan. masa tuh aku tgk jam dalam pukul 11.30 something. aku beratur paling lama lah. dalam pukul 12 dpt tempat duduk. yang ayah aku pulak lagi best, dia pakai lekeh lekeh je. bajet mcm bukan pekerja TNB weh -.-" aku suruh dia sarung TNB punya baju warna biru dia tak nak. last last lantak lah kan. orang lain semua pelik apesal bapak aku borak dengan Pak Guard yg jaga kaunter tuh. aku pun gelak jela cakap ayah aku kerja TNB lah *bangga kot masa tuh sbb aku anak staff. aku duduk situ then borak lah dengan budak sekolah puteri semua lepak lenjan dengar cerita diorg semua. tp aku paling banyak cakap. tgk jam dah pukul 1.30ptg.

dah duduk lama dah bergerak sikit sikit dari kerusi ke kerusi barulah aku dpt jumpe abg yg jaga on the spot punya permohonan dalam pukul 2.30 ptg. kau kira bape lama aku panas bontot duduk situ dari 11.30 pagi tuh. macam cilakak -_____-" then aku keluarkan aku punya covering letter, result dengan ic. serius abang tuh dia bantai tengok keputusan aku satu per satu dari atas sampai bawah. then dia tanya "nak amik kos apa ni ?" aku macam slow gila cakap "er.. information technology". time tuh bapak aku dah ada duduk sebelah. serius semua pandang. tak caye kot bapak aku, HAHAHA. abg tuh cakap macam ni dekat aku "oh, oke. boleh je". aku dalam hati dah kata 'macam tuh jea dia cakap boleh je ?' then, bapak aku tanya anak staff mcm mana kan. dia cakap tak mohon yayasan tnb aku macam 'pe kejadah aku mohon. A+ pun habuk tak ada.' pastu dia tanya ada mohon online tak aku cakap ada terus aku bg covering letter semalam then dia suruh tggu lepas amik aku punye salinan ic dgn salinan result. aku paling bangga dekat situ sesungguhnya aku adalah calon paling cepat sekali tak sampai 5 minit aku dah bangun. HAHA.

dah setel tuh aku tunggu, then bapak aku call mak aku suruh pick up aku sekarang dekat TNB Seremban sbb aku dah nak setel. then akk yang duduk sebelah abg tadi tuh panggil aku dia suruh duduk kejap sbb dia nk print something. then dia print bagai tanya alamat dgn nama betul tak. aku just angguk then dia bagi. aku blah. dah setel. masa tuh aku loading lagi yg aku ingt dia suruh hantar surat jawapan tawaran (kertas tuh warna kuning) sebelum 30 Mei 2011 then termasuk BMK *jgn tanya BMK tuh apa. lepas tuh aku terus keluar dari TNB. masa keluar tuh aku tgk apa yg dia bg kan. dengan surat sebesar alam nya. pastuh aku baca lah surat warna putih yg ada nama aku dengan alamat tuh. masa tuh sumpah aku rasa mcm nk tersedak pun ada. rupanya tu surat tawaran kemasukan UNITEN. sumpah aku meloncat depan TNB tuh *tipu je. bapak aku pun sama mcm blurr pastuh dia pandang aku. aku buat skema jela jln keluar TNB pergi kat mak aku. ayah aku masuk kereta dia selongkar semua apa yg ada dlm sampul surat tuh. paling bahana arh aku cakap siap bagi 'PAS KENDERAAN HARI PENDAFTARAN PELAJAR BARU' ada logo uniten dekat PAS tuh. sumpah kembang.

SUMPAH
AKU TERKEJUT !

balik je aku baca offer letter tuh betul betul. aku dapat kampus Putrajaya *jauhnya, HAHA. tarikh kuliah 9 Mei 2011, gila cepat. tarikh daftar 30 April 2011. aku dah mencarut dalam hati jela. then tarikh aku orientasi 1-6 Mei 2011. tapi serius aku terkejut sgt sbb aku tak ready lagi. tp mak ayah aku suruh pergi je sbb diorg cakap biar habis duit dari terlepas peluang. lagipun bukan senang nk tggu UPU yg punya lah berderet ramai lagi tunggu. so aku pun macam OK LAH *dalam hati meronta. semalam je ok :) hari ni dah ok sikit lah -___-"

banyak gila aku tak boleh buat dan aku harap sangat yg akak tuh salah taip tarikh, sbb aku ada wishlist nk buat dekat Seremban ni.

Please
  • aku nak jumpa Mokk sbb aku tak sempat jumpa masa dia pindah
  • aku nk naik kereta plus naik motor dgn Amir, sumpah rindu
  • aku janji nak belanja Zul dengan budak ber-5
  • aku nak hantar Ain pergi PLKN nnt
  • aku nak pergi Reunion ABIM
  • aku nak jumpa member aku
  • aku nak tidur rumah baru


banyak kan permintaan -.-"
sian aku :|



2 ulasan:

  1. yeke ninn ? mak aih copek eh ! tensyen gle aku dnga . kowt aku , sumpah tak ready lagi . ngee . pape pun , pk baek-baek ape yg the best utk ko . goodluck ! :)

    BalasPadam
  2. duh, aku bertepuk bertampar neh. thx weh. sakit lah aku cmni cpt sgt. doakan aku. sekarang aku berbelah bagi gk neh, HAHAHA

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...