lelaki vs perempuan - kawan


ini soalan yang paling susah kalau masuk bab explanation neh. nak bagi respond terbaik macam, alahai nnt kau orang semua kata aku bajet lah bagai walaupun pada hakikatnya memang bajet kan :)

oke, dah buat research dah pasal mnde neh, kalau aku lah kan memang aku jawab OK jea nk kawan baik. research punye research banyak jugalah information pasal mnde ni. I call that 5minutes research. HAHAHA. for further, neh comman entry kot. jgn banyak cakap sangat lah kan.

--------------------------------------------

cool je kalau kawan dengan lelaki. perbezaan kawan lelaki dengan boyfriend tuh susah aku nak menjawabnya. sebab cuba korang translate sikit boyfriend dalam bahasa melayu, sama kan dengan kawan lelaki. HAHA. kesimpulannya kalau korang cakap korang ada boyfriend aku akan jawab aku ada jugak boyfriendssssssssss that same as kawan lelaki. yang ada buah hati ni kan senang cakap couple jea, boyfriend=teman lelaki, so different sikit dari kawan lelaki.*dah lari tajuk.

ok, fuh fuh. mengikut permulaan tadi aku cakap kan coooooool jea kawan dengan lelaki. yelah kan, man as the leader. but, no woman no man lah. I just did some research pasal soalan ni. rasanya ni FAQ gak. ramai kata kawan dengan lelaki ni cool sebab lelaki ni ada sifat memahami sikit. nak nak pulak kalau korang semua banyak masalah dengan bf korang. cuba cerita dekat kawan lelaki, superb nasihat diorang weh. walaupun nasihat diorang pendek tapi diorg lelaki kan so diorg blh bg nasihat pasal lelaki.

lagipun zaman sekarang mana ada perempuan tak kawan dengan lelaki n lelaki tak kawan dengan perempuan. mmber den yang paling baik tuh hah pakai tudung labuh pun steady je ada kawan lelaki. aku rasa lagi ramai dari aku hah. oke, tak baik ngumpat. HAHAHA.

Memang ‘cool’ memiliki lelaki sebagai sahabat baik kerana mereka mempunyai perspektif yang berbeza dalam apa jua perkara. Bukanlah kawan perempuan itu tidak ‘cool’- jangan salah tafsir. Cuma lelaki selalunya rasional dan melihat sesuatu daripada sudut yang berbeza. Bagus kan kalau kita dapat lihat sesuatu dari kedua-dua arah, betul tak? Tambahan pula, ianya logik untuk mendapatkan nasihat tentang lelaki daripada lelaki. Ianya kadang kala menarik.

Jika mereka sangat ‘cool’ dan memahami, jadi bagaimana pula dia boleh digelar kawan sahaja? Hahaha, ini agak rumit hah. Ada sesetengah lelaki yang tidak menarik minat kita ke arah itu. Tidak ada chemistry konon ekh, tidak ada perasaan seperti ada rama-rama dalam perut
setiap kali bertemunya. Dipendekkan cerita, tidak ada tarikan seksual.

Ada satu lagi jenis, kita gelarkannya The Façade- anda berdua hanyalah kawan biasa tetapi jauh di dalam hati tersembunyi rasa “gila” terhadapnya tetapi tidak ada keberanian untuk berterus terang. Ini adalah kategori yang sukar dan mengada nak mengaku. Mengaku dan berhadapan dengan risiko kehilangan kawan? Sembunyikan perasaan then bersedia untuk patah hati setiap kali mamat tuh borak pasal perempuan yg dia suka? Kedua-duanya akan membuatkan 'anda' buntu. konon bajet blurr lah kan.

kalau berani mengaku je korg suka. sebab tak semestinya kalau kita suka kita nak couple dengan dia. look forward, kalau dia tak terima kita kita mesti jai gadis yang kuat sebab bukan dia seorang one and only person yang kita pernah kawan dan rapat.

so, korg fikir sendiri. korang lagi prefer lelaki tuh sebagai kawan, teman(bf), atau lagi prefer jadi The Façade je. susah nak pilih tapi kita hidup kita yang tentukan. semua benda mesti ada pilihan. mana ada benda tak ada pilihan.

itulah alkisah sampai disini coret moret :)

nasihat : sejauh mana kita pergi setinggi mana kita belajar sedalam mana kita selami kawan tetap penting.

2 ulasan:

  1. fuh. femes kejap soalan aku dlm blog ni. haha

    BalasPadam
  2. rajin rajin lah lagi tanya sambil suruh buat explanation, mcm best plak , HAHAHA

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...