PLKN dan SMKDHMR

first thing aku bgun pagi lewat dalam lapan pagi, aku janji dgn ameer dgn azua nak follow dyorg hari neh kacau redzarian pergi PLKN. sumpah masa tuh neh mmg niat jahat je lebih :) then aku tgk jam dah lapan lebih. aku pun mcm terlepas ckp shit dlm hati, org patut sebut yg islamic sikit neh perkataan tuh yg keluar. then aku dga bunyi upin dan ipin ckp "to tot to tot, ekh mana ada bunyi sms mcm tu ! ada, ni to tot to tot. umph, suka hati kaulah ipin". sbnrnye, neh bunyi msg masuk dlm hp aku yg dah berada bwah katil. neh lagi satu masalahnye, kalau bunyi tgh public msg mcm tuh mahu aku kena glak.

aku un baca msg dengan bertauliah sgt sgt dgn muka tk mndi, ameer lah msg tnye dah siap bgai, last last aku msg dgn dia dlm bilik air sbb aku dah lmbt bgun td kan kan. lpastuh tgk masa aku tgh dress up dgn kelajuan kereta api 90km/h dyorg dah smpai. dgn tudung tk pkai aku berlari keluar masuk rumah, aku amek gmbr ain, then aku pergi masuk balek rumah cari kunci bilik mak aku. dye tertinggal lah tuh. mak aku kn cikgu. first day sekolah dah tertggal kunci bilik. then aku mencari terus pergi ke kereta amer dgn kelam terkabut nye. haha. then pergi amek si shidir lak. lepas tu pergi singgah sekolah sheikh ahmad hntr kunci bilik mak aku.

perbualan mak aku dgn ameer, (perbualan diubah sbb aku tk ingt, haha)

my mum : nak pergi mana ni ?
ameer : nak pergi tgk kwn yg nak g plkn
my mum : pukul berapa nk pergi ?
ameer : er, dyorg dftr 9.30 pg. dalam pukul 9 cm tuh.
my mum : bawak kereta elok elok neh
ameer : saya mmg pemandu bertauliah

oke, smpai bab bertauliah smua org gelak betapa bertauliahnye cara pemanduan kau, HAHAHA :D adeyh then ktorg gerak g kawasan nak antr budak PLKN. ain follow. dah kumpul bagai, lepak jap dgn fadz. borak borak. intai smua budak PLKN dari jauh. muke muke yg dikenali tuh. HAHA. then, mcm biase calon PLKN lagi dua org neh cuak lah sbb dyorg bukan panggilan pertama PLKN, hee, siapa lagi klau bukan azua dgn ain. dah habis dah lepak citu ktorg g mkn kt kedai mamak area parkson tuh. gedik je lebih kat situ. masa tuh dah mula dah sesi sesi ngengade aku dgn ameer mngenekan shidir. HAHAHA.

selepas makan kitorg pergi sekolah SMKDHMR, kitorg pergi mengacau sekolah tuh. tgk budak SENIOR form 4 (aku je yg gatal nk tgk) then pergi jmpe cikgu, satu bilik guru kitorg tawaf jap, then kitorg g pusing sana tanpa arah tujuan tgk bdk bdk sekolah bersekolah :) lepastuh ameer antr shidir balek, dye antr aku dgn zua g term. hah, aku mencanak cari hadiah amer mubarak :) lepastuh jalan jalan lagi, melantak aiskrim tggu ameer jmput ktorg , hee :) then apalagi cerita aku pun tamat lah sudah, haha. Insya-Allah panjang umur aku taip lagi panjangggg :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...