i do what to do


Its been a while since I study in UNITEN. more than one week here remind me some of my past in school. ok fine, boys here not really complicated to understand. pendek cerita masa pendaftaran pun dah mula bertegur. yg perempuan pun kira ok lagi lah. tak ada lah sesi grouping gosip tu semua. mungkin kalau sebut uniten korg macam nak cakap "what the hell tempat tuh mahal nak mampus". negative mind set betul korg ni. tell me ada ke tempat lain yang tak perlu bayar even 0.01%. macam mana sekalipun mahal belajar tetap belajar. for futher information, uniten engineering courses more tough than other university. bukan nk bandingkan tapi uniten still pakai subjek lama yg dulu punya gaya engineering. lagipun kat sini 100% english. tak menahan lah kau nk belajar hah. international student pun not bad lah, ada yang baik tapi kitorg segan nak tegur, broken english tu. sini punya gaya tak ada mazhab macam dulu dulu.

kalau dulu boleh lah korg nak asing asing kata junior dengan senior tak blh get along each other kan tapi sini lain ok. apa apa hal senior is senior and junior is junior. kalau korang sombong bila time dekat U ni memang susah sangat. memang betul terasa lain. aku permulaan tuh rasa mcm malas juga nk bertegur dengan semua orang but then entah macam mana tegur gak. actually gambar ni semua cuma gambar datang dari hp. personal punya gambar. like seriously aku tak kisah korang nk kutuk aku kalau aku tak dapat UPU lah. ramai kot membe aku dapat UiTM even aku tak berminat nak tahu pun. serius lah aku bangga dengan korg bila korang dapat UiTM tapi aku bengang gila bila korang semua msg aku semata mata nak bagi tahu korang dapat itu ini. dah lah aku tak dapat *belakang cerita lah kalau yg gtwu aku tuh kawan baik aku kan. duduk kat apartment uniten neh pun boleh tahan lah dari tempat tinggal U lain yg masuk masuk je diorg ckp ada 2 katil then meja belajar sorang satu -___-" nasib baik yg UNITEN ni ada internet 24 hours. dari jadual sampai lah benda benda kecik tuh pun nak pakai emel. kira semuanya kena bkk internet lah kiranya. then, dekat sini kitorg kena pula SENTIASA check emel -_______-" nasib baik setiap apartment disediakan internet cable port yg canggih tuh :) iloveunitendeepdowninmyheart <3 HAHAHAHA, senior ajar :) lupa lupa setiap apartment ada 3 internet cable port. meaning, everyone dalam apartment blh guna internet. canggih tak :) tapi kena pandai setting lah. bukan dok pakai lenjan jea korg sambung cable tuh. setting proxy ok. then kena tau id card masing masing. power lah :D senang gila korang nk buat kawan sini. haha. maybe ramai perasan aku balik minggu tapi untuk pengetahuan semua aku balik minggu amik barang and aku ada banyak benda nk kena setel kat rumah sbb tuh aku kena balik minggu untuk 1st sem ni. jgn nk fikir aku homesick sgt lah kan. korg pergi rasa sendiri cara universiti korg then kita sharing sama sama ok :D

p/s : jgn salahkan aku kalau maklumat tuh salah sbb aku dengar majoriti yg bersuara :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...